Hvad er LinkedIn Thought Leader Ads, og hvad kan du bruge det til?
De sociale medier sover aldrig, og det gælder også, når det kommer til nye funktioner eller nye måder at annoncere på, og i dag skal det handle om LinkedIn Thought Leader Ads.
Hvad er det?
Thought Leader Ads sætter dine medarbejdere i centrum i din annoncering på LinkedIn. Det er nemlig en annonceringsmulighed på LinkedIn, hvor annoncen sendes fra en medarbejders profil frem for fra virksomhedens egen profil. Det er både muligt at fremhæve et eksisterende indlæg fra en medarbejder, eller at bede en medarbejder om at skabe et nyt indlæg, som efterfølgende kan promoveres gennem virksomhedens Campaign Manager.
Det er er en ny og spændende måde at annoncere på. Nogle af fordelene ved at gøre brug af denne form for annoncering er listet nedenfor.
1. Autenticitet
Mennesker relaterer til mennesker. Det betyder også, at folk på de sociale medier oftere engagerer sig i indhold, som kommer fra individer, end i indhold, der kommer fra virksomheder. Med Thought Leader Ads er indholdet autentisk, og det kan bidrage til at skabe troværdighed og tillid til din virksomhed, da indholdet ikke kommer fra dig som virksomhed, men derimod fra en medarbejder.
2. Fokus på ekspertisen i virksomheden
Denne form for annoncering kan ligeledes være en måde for din virksomhed at fremhæve nogle af de eksperter, som I har ansat i virksomheden, og sætte dem i ekspertposition. Dette kan være fordelagtigt for både jer som virksomhed, da I på den måde kan skabe et stærkt brand image, men det kan også være værdifuldt for medarbejderen, som har delt indlægget, da denne kan få en ekspertrolle udadtil og opnå eksponering på sin personlige LinkedIn. Det er altså en win win situation for begge parter.
3. Et fællesskab der fører til synlighed for jeres brand
LinkedIn Thought Leader Ads kan bidrage til at opbygge et fællesskab hos de medarbejdere, som I som virksomhed vælger at benytte til annonceringen, hvilket kan føre til større engagement på indlæggene, hvilket i sidste ende kan føre til øget synlighed for netop jeres brand.
Ifølge LinkedIn selv viser data, at denne form for annoncering har både en højere klikrate og engagementrate end andre former for mere traditionel annoncering.
Hvad kræver det?
Det kræver, at den givne medarbejder har en offentlig profil, og at medarbejderen skal være verificeret. Den givne medarbejder skal have virksomheden som et aktivt og aktuelt job i sektionen ‘Erfaring’ på vedkommendes LinkedIn-profil. Hvis annoncekontoen er knyttet til en showcase-side, skal medlemmet være ansat i moderselskabet.
Hvordan fungerer det?
Det er super nemt, at opsætte denne form for annoncer på LinkedIn. Rent teknisk opsættes annoncen ved at klikke på ‘Gennemgå eksisterende indhold’ på annonceniveau.
Når du har klikket på ‘Gennemgå eksisterende indhold’, så kommer du ind til indholdsbiblioteket, hvor du skal vælge ‘Medarbejder’. Her kan du nu søge efter en bestemt medarbejder, som har lavet et indlæg, som du ønsker at promovere.
Når du har fundet den ønskede medarbejder kan du se de forskellige indlæg, som du kan vælge imellem og anmode om godkendelse til at promovere indlægget.
Medarbejderen skal nu acceptere før, at du kan få lov til at bruge indlægget som annonce.
Der er en grænse på fem anmodninger. Hvis den givne medarbejder ikke har svaret på disse, vil det ikke være muligt for virksomheden at sende en ny anmodning.
Thought Leader Ads kan være en god mulighed for at prøve noget anderledes og noget nyt, som kan skille dig ud fra konkurrenterne i branchen.
Hvis du har lyst til at kaste dig ud i at prøve Thought Leader Ads i din virksomhed, kan vi hos Topp Minds f.eks. hjælpe dig med at lægge en strategi eller at afholde et oplæg, som kan motivere dine medarbejdere til at komme i gang med at poste på deres LinkedIn-profiler.
Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed på LinkedIn her.