Sådan booster du dit antal følgere på LinkedIn
Øg dit antal følgere med disse strategier for hhv. virksomheder og privatpersoner
LinkedIn er blevet et uundværligt redskab for både virksomheder og privatpersoner. Det er et unikt online fællesskab med andre værdier end de fleste sociale medier.
Men hvordan øger du din følgerbase på LinkedIn? Strategierne varierer afhængigt af, om du repræsenterer en virksomhed eller bruger mediet som privatperson. Læs med her:
Hvis du er privatperson
Creator mode
Ved at slå Creator Mode til ændres din primære knap fra ‘Connect’ til ‘Follow’, hvilket gør det mere sandsynligt, at folk vil følge din profil. Desuden giver denne tilstand dig adgang til yderligere data, som hjælper dig med at forstå, hvilke typer opslag der klarer sig bedst.
Content is king
For at fastholde og udvide din følgerskare er det afgørende, at du ikke blot deler indhold regelmæssigt, men at det også er værdifuldt og engagerende. Del originale artikler, interessante fund og professionelle succeser, der afspejler din ekspertise og passion. Ved at poste indhold, som beriger dine følgeres professionelle liv, bygger du din rolle som ekspert indenfor dit felt.
Vær proaktiv
Inviter folk aktivt til at følge din profil ved at inkludere en klar opfordring til handling i dine opslag, artikler og profiloversigt. Gør det til en vane at engagere dig med dit netværk ved at kommentere, like og dele andres indhold, som du finder værdifuldt – dette øger ikke kun din synlighed, men også sandsynligheden for gensidigt engagement.
Udnyt dit netværk
Integrer din LinkedIn-aktivitet med dine andre professionelle og sociale kanaler. Del din LinkedIn-profil på dine andre platforme, og omvendt, for at opbygge en kohærent professionel tilstedeværelse. Brug personlige møder, konferencer og virtuelle møder som muligheder for at opfordre kolleger og nye bekendtskaber til at connecte med dig på LinkedIn.
Hvis du er en virksomhed
Skab værdifuldt indhold
I en verden fyldt med støj er det afgørende, at dit indhold virkelig taler til og resonerer med dit publikum, hvis du ønsker at skille dig ud. Det kan være alt fra dybdegående analyser og trendrapporter til inspirerende kundehistorier. Husk, at dit indhold skal afspejle de spørgsmål og behov, din målgruppe har, og positionere din virksomhed som en løsningsudbyder.
Engager dig i dit netværk
Interaktion er det vigtigste på LinkedIn. Opret indhold, der opfordrer til dialog – still spørgsmål, inviter til meningsudvekslinger og svar aktivt på kommentarer på dine opslag. Dette medvirker ikke blot til at bygge relationer men også til at øge dine opslags rækkevidde.
Brug følgerannoncer
Overvej at investere i LinkedIns følgerannoncer for at promovere din virksomhedsside til et bredere – men stadig målrettet – publikum. Udnyt LinkedIns segmenteringsværktøjer for at tilpasse dine annoncer til de mest relevante professionelle og industrier.
Er du interesseret i at høre, hvordan Topp Minds kan hjælpe dig med at producere og drifte følgerannoncer, kan du læse meget mere her
Showcase, showcase, showcase
Brug din LinkedIn-side som en platform til at fremvise dine succeser, projekter og unikke tilbud. Uanset om det er igennem regelmæssige opdateringer, casestudier eller kundeanbefalinger, så sørg for, at dit indhold illustrerer værdien af og ekspertisen i din virksomhed.
Husk, at det at opbygge og vedligeholde en stærk LinkedIn tilstedeværelse er en løbende proces, der kræver tålmodighed og dedikation – ikke et quick fix. Begynder du at bruge disse strategier i dag, vil du langsomt kunne se dit netværk vokse.
Vil du blive klogere på, hvordan du kan lave indhold, som din målgruppe vil finde interessant og værdifuldt, kan du læse meget mere her.