Lokationer på Instagram er dit nemmeste trick til højere reach
Lær også den særlige metode til nemt at lave din helt egen lokation.
Lad os starte med hvorfor: Hvorfor overhovedet tilføje en lokation?
Vi vil sige, at du ALTID bør tilføje en lokation på dine opslag, og det er af den simple årsag, at hvis du gør det, så bliver du vist lidt ekstra til folk i dette område.
Det tager dig under 2 sekunder at sætte en lokation på, og det giver ekstra reach. Dermed er det oftest god tid brugt af den tid, du er om at lave et opslag.
Hvis du er en fysisk butik, så er det også en god ide at få vist din adresse visuelt en masse gange, sådan at målgruppen tænker: “Topp Minds? Nå ja, det er dem på Store Kongensgade!”
Lokationer giver også målgruppen et fast holdepunkt, og gør det nemmere at visualisere din forretning.
Brug eksisterende lokationer på Instagram
Du kan bruge lokationer, der allerede er oprettet.
Her vil vi anbefale dig hverken at bruge “Danmark” eller “København”, da du nemt kan forsvinde i mængden.
Brug hellere mindre lokationer, som er tilpasset dit billedes fotosted, din forretningsadresse eller hvor du tænker, at din ønskede målgruppe befinder sig. Det kunne være en del af København som “Østerbro”, en mindre by som “Horsens”, din eksakte adresse eller en kulturattraktion som “Kastellet”.
Lav nemt din helt egen lokation på Instagram
Hvis du ikke synes, at nogle af de lokationer, som allerede er oprettet på Instagram, er nice, så kan du lave din helt egen brugerdefinerede lokation således:
1. Selvom du skal bruge lokationen på Instagram, skal du starte med at logge på Facebook
2. Tilgå der hvor du normalt laver et opslag på Facebook
3. Start med at tjekke at det kun er dig selv, som kan se dette opslag. Det skal stå på “Kun mig”
4. Klik nu på “Tjek ind”
5. Skriv så navnet som du gerne vil tjekke ind med fremover
6. Scroll helt ned i bunden, og klik på “Tilføj …”
7. Indtast navn, adresse og by. OBS: dette step virker oftest bedst, hvis du rent faktisk er på den ønskede adresse
8. Klik nu på “Gem brugerdefineret sted”.
9. Slå et opslag op på Facebook, hvor du er tjekket ind – bare rolig, det er jo kun dig selv, der kan se opslaget (step 3 husker du nok).
10. Giv det nu et døgns tid og så vil du kunne finde og bruge din helt egen lokation på Instagram. Sådan og tillykke!
Lokationer er altså dit nemme trick til at få lidt ekstra reach blandt målgruppen i et valgfrit område. Det tager under 2 sekunder at sætte på, og burde dermed altid være en god tidsinvestering for dig.
Du kan bruge de eksisterende lokationer der allerede er på Instagram, eller du kan bruge guiden herfra til at lave din helt egen lokation.
Nu er du helt klar til at bruge lokationer på dit næste opslag, og tilføjer du en lokation nær vores kontor, vil vi glæde os til forhåbentligt at blive ramt af dit opslag.