Skab stories, der er tro mod din virksomheds visuelle identitet
Lær, hvordan du kan bruge dit brands farvepalette i dine stories, så dine kunder altid kan genkende dig.
En visuel identitet er din virksomheds ansigt udadtil fortalt i bl.a. farver, grafikker og logo. Den gennemarbejdede visuelle identitet sætter rammerne for, at dine kunder hurtigt kan genkende din virksomhed, uanset hvilken platform de er på. Derfor bør din markedsføring ALTID være konsistent på kryds og tværs af platforme – også i dine Instagram-stories.
Læs vores guide her for at lære, hvordan du kan bruge dine stories til at holde en rød visuel tråd og skabe en helhed i din virksomheds fremtoning.
Brug din farvepalette
Farver er noget af det, der påvirker os mennesker mest, og derfor kan de være et fantastisk værktøj i din markedsføring. Med konsistent brug af farver kan du skabe afgørende genkendelighed for din virksomhed, så du både bliver nem at huske og adskiller dig fra dine konkurrenter.
Dit brand har formentlig allerede en farvepalette – så brug den.
Fire måder du kan bruge dine brandfarver i stories
Her guider vi til forskellige måder, du nemt kan personliggøre din story ved hjælp af dit brands farvepalette. Du kan springe til den eller de guides, der interesserer dig, ved at følge linksene herunder:
- Ændr farven på din tekst
- Ændr farven på din baggrund
- Ændr farven på din spørgerundeboks
- Ændr farven på din lokation
Ændr farven på din tekst
Nedenfor viser vi dig, hvordan du ændrer din tekstfarve via 8 simple steps:
1. Start med at lave et billede, hvor alle dine brandfarver er på, og gem det på din telefon.
2. Lav en story som normalt.
3. Klik på label-ikonet i toppen skærmen.
4. Scroll så lidt ned og klik for at indhente billedet af dine brandfarver fra dit fotobibliotek.
5. Brug pipetten til at vælge dine præcise brandfarver.
6. Brug farverne, hvor du ønsker – f.eks. til at ændre baggrundsfarven på din tekst som her.
7. Når du er færdig med at bruge farverne, holder du nede på billedet af dine brandfarver, og trækker det ned i skraldespanden i bunden af skærmen.
8. Voila! Du har nu en story med tekst, som passer til din virksomheds visuelle identitet.
Ændr farven på din baggrund
Følg de simple steps nedenfor for at lave din baggrund i dine brandfarver:
1. Følg step 1-4 i guiden ovenfor.
2. Når du har indsat billedet af dine brandfarver klikker du på de tre punktummer i øverste højre hjørne.
3. Klik så på ‘Tegn’.
4. Brug pipetten til at vælge dine præcise brandfarver.
5. Hold så nede på skærmen, indtil den farves i din brandfarve.
6. Hold nede på billedet af dine brandfarver, og træk det ned i skraldespanden i bunden af skærmen.
7. Sådan! Du har nu en story med en baggrundsfarve, der passer til din virksomheds visuelle identitet.
Ændr farven på din spørgerundeboks
Lær, hvordan du nemt laver spørgsmål, der passer til din visuelle identitet, ved at følge de nedenstående steps:
1. Følg step 1-4 i guiden ‘Ændr farven på din tekst’.
2. Klik så igen på label-ikonet i toppen af skærmen.
3. Klik denne gang på ‘Spørgsmåls’-labelet.
4. Klik på den indsatte spørgerundeboks.
5. Brug pipetten til at vælge dine præcise brandfarver.
6. Hold nede på billedet af dine brandfarver, og træk det ned i skraldespanden i bunden af skærmen.
7. Wupti! Du har nu en story med en spørgerundeboks, som passer til dit brands visuelle identitet.
Ændr farven på din lokation
Når du tjekker ind på Instagram, så bliver du vist lidt ekstra til folk i dette område! Vi har skrevet et indlæg om, hvorfor det er en god idé tilføje en lokation, samt hvordan du laver din helt egen, som du kan læse her: Lokationer på Instagram er dit nemmeste trick til højere reach.
Nedenfor viser vi dig, hvordan du kan lave et lokations-tag i lige præcis dine brandfarver:
1. Følg step 1-4 i guiden her.
2. I stedet for at trykke på label-ikonet i toppen af skærmen og vælge lokations-labelet, skal du klikke på tekst ikonet.
3. Her skal du klikke på ‘📍Lokation’ til højre.
4. Vælg eller fremsøg så din ønskede lokation.
5. Klik så på farvehjulet i toppen af skærmen.
6. Brug pipetten til at vælge dine præcise brandfarver.
7. Hold nede på billedet af dine brandfarver, og træk det ned i skraldespanden i bunden af skærmen.
8. Nemt! Du har nu en story med et lokations-tag, som passer til dit brands visuelle identitet.
Nu er du klar til at bruge dit brands farvepalette til at skabe markante stories, der passer til din visuelle identitet, giver din virksomhed personlighed og adskiller den fra andre. Det virker måske banalt, men ikke desto mindre kan ovenstående tips være med til at sikre konsistente visuelle rammer for din virksomhed – og det gør en forskel!
Nu er næste step bare at få endnu flere til at se dine flotte stories! Vi har samlet vores bedste tips til at få flere følgere i indlægget ‘6 hacks til at få flere følgere på Instagram’.